20 - 21 Februari

Igår så var det den stora dagen för mig att både lära mig använda slipmaskin och att tapetsera... =)
Nettan kom och hämta upp mig runt 12.30 och vi åkte ute till Bergvik och hon shoppade sig en jeanskjol *mycket snygg också*
Vi gick och käkade Lunch på resturangen på Bergvik.. Mycket trevligt och mycket god mat =)
Maria Lundberg dök upp när vi käkade och stannade och prata ett tag med oss..
Efteråt drog vi in på bolaget och handla hem lite drickbart som vi skulle ha under kvällen då vi Extreme Jenz och Nettans home makeover...
Jag fick mig ett nytt smeknamn av Nettan också *REX* Vad vi menar med det håller vi oss för oss själva =O)
Vi drog ner ytterligare en tapet för att det skulle bli ännu bättre underrede..
Vi drack och skratta och hade allmänt trevligt...
Lite senare dök Sammy förbi och hjälpte till att spackla.. mycket duktigt gjort av honom.. hehe..
Vi är ju amatörer allihopa och man kan inte begära att det är perfekt underlag för då hade vi varit tvugna att helspackla alla väggar och det orkade vi inte och jag hade inte ens så mycket spackel...
Men men, ytterligare en person till dök in i lägenheten och det var Magnus Stenbakk som så glatt hälsade på och drack öl med oss =)
Vi satte upp tapeter på en långsidan av väggen.. för vi båda tänkte att de kunde kännas väldigt klastrofobiskt att ha tapeten på andra långsidan väggen också så skulle måla vitt runt om ist och bara ha en fondvägg..
Sammy och Stenbakk drog till Harrys och röjde ett tag... sen kom dom tillbaka och vi drack lite och tjöte och gjorde iordning lite nattamat =) Rotfrukts gratäng med pepparstek *mumma*
Kl 03.45 drog dom hemåt och jag fort i säng och sova.. *så sjukt trött*

Idag så städade jag undan allt och damma och skura och tvätta och diska och allt som hör där till..
Jag började måla en kortväggen vid klädkammaren.. Men när jag väl rollade så släppte det flagnor från underredet *gammal tapet* så använde pensel.. men fan... så drygt... Så måladde klart det en gång sen bestämde jag mig för att tapetsera andra långsidan så det gjorde jag helt själv *STOLT ÖVER MIG SJÄLV* En stjärna i kanten.. hehehe...

Men men nu blev det allt mycket att läsa men här kommer bilder från hur det såg ut från början och hur jag och nettan sliter.. så njut och må gött =)







Resultatet men lite kvar att göra dock...








Jenz23.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Nettan...

Det blev verkligen jätte snyggt...

2009-02-22 @ 10:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vill du ha din blogg designad?
 

Trackback
RSS 2.0