Örebro - värme - kärlek och god mat

Jaa skulle ju ha bloggat när jag var i Örebro i helgen men som sagt så blev det en hel del annat..
Lördagen när jag kom fram så käkade vi lite innan vi skulle gå ut i vårens varma källa och promena bort till Vattenparken..
På vägen dit så var vi tvungna att gå förbi ett bruk där dom lagar och fixar med tåg.. och kan ju säga att det ligger på Norr och Magnus bor på Norr - City.. Inte samma sak säger han. *ler*
Men det luktade inte allt för gott kan ja ju säga. Ni som vet hur det luktar inne på spökslottet på Liseberg och lägger på den lukten typ 10 gånger mer vet hur det luktar.. *yuuuuuuuuuaaak*
iaf när vi skulle gå mot parken så såg vi att Helene och hennes man satt ute på sin gård vid lgh och solade.. så vi passade på att säga hej nu när ja hade kommit fram.. vi stannade till där i ca 1 timme innan vi gick vidare...
Jag kan ju verkligen säga att Örebro är en jättemysig stad och jag trivs jättebra där, visst så gnäller väl dom flesta där när dom pratar, men alla tycker väl dock inte heller om värmländska så går det väl jämt upp ELLER???
efter promenaden så fixade vi igång potatisgratäng med fläskfile och sallad.. *mumma*
På kvällen så kollade vi på den Norska skärckfilmen Vilt Fritt och kan säga att den var ruskigt bra..
Söndagen spenderade vi med pic-nic i vattenparken och njuta av våren som äntligen kommit..
Med hemgjorda baugetter och te så var det hur mysigt som helst..
Jag tyckte det skulle vart trevligt att grilla eller ngt med Helene och Jonas så vi smsa och Helene hade visst lite huvudvärk men senare fick vi sms om att vi kunde käka kinamat och sitta och dricka lite vin..
Så vi mötte upp dom vi Hålet i väggen och så beställde vi maten *supergott var det*
Det blev vin och sen blev det en jädrans massa goda drinkar som dom så snällt böjd oss på.. *snurr i bollen*
På kvällen när vi kom hem från dom så hade ja blivit väldigt full och mådde inget vidare så fick släppa lös det dåliga i en hink och sen mådde jag hur bra som helst =)
Men iaf en underbar helg och ser fram emot mer sånt här och Helene, Magnus och Jonas, ni är guld värda och ni kommer aldrig bli av med mig.. *mohahahahaha*
Måste dock tillägga att dom här dårarna till fåglar eller änder eller ankor eller vad det nu är skulle äta upp mig iaf bita mig när ja skulle ta kort men lyckades klara mig..









Jenz23.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du får väl låta bli att mata pippifåglarna då Jenz! ;D ler

Underbara bilder! Puss

2009-04-15 @ 14:19:33
URL: http://mizzyjuicyj.blogg.se/
Postat av: helene

Tack för en fantastisk helg!!!! Du är underbar tycker vi och du är välkommen när du vill och hur ofta du vill, med eller utan drinkar :) Ser fram emot en lång sommar.......



Stora kramar från Helene

2009-04-15 @ 15:20:11
Postat av: Sötbollen

Har inte haft en sån här underbar helg på länge... den sitter kvar i mitt hjärta.... :))

2009-04-15 @ 18:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vill du ha din blogg designad?
 

Trackback
RSS 2.0