Steg 1 mot att sluta röka








Sluta röka!

När är jag mest frestad av att röka?

* På morgonen med en kopp te
* Efter frukosten
* Lunchen
* Rasten
* Middagen
* Kvällsciggen

Tidpunkten när jag tar min första cigarett?

* På morgonen vid 05.00 ca


Varför röker jag?

* För att kunna stressa ner
* Röker när jag vill fördriva tiden
* När jag pratar i telefonen
* Efter varje gång jag städat, lagat mat eller diskat
* När vänner e på besök så hamnar jag oftast ute på altanen och blir sittandes där och röker för mkt
* När jag mår dåligt
* När jag festar


Varför vill jag sluta?

* För att få mig ett sundare liv
* Det är dyrt
* Luktar inte illa om kläderna
* Sparar mer pengar som kan användas till annat
* Större risk att få cancer
* Många i släkten har dött i cancer
* För att få tillbaka ett bättre smak och luktsinne samt att adningen och uthålligheten ska öka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vill du ha din blogg designad?
 

Trackback
RSS 2.0