Äntligen vardagsrummet klart XD

I Fredags när jag kom hem från Forshaga efter att Sara W skjutsat mig hem så packa ja ner allt och skruva ner hyllorna från väggarna och började att spackla i full rulle XD...
Efter typ en timmes spacklande så tog jag mig en lång rökpaus ute på min altan med kaffet i högsta hugg....
Spacklet var ju tvungen att torka och tur som det var så köpte ja ett snabbtorkande spackel som tar en timmes tid för att torka men ack så drygt det var att vänta ändå :S
Så sisådär efter 1 och ½ timme senare var det dags att slipa där jag hade spacklat och herregud vad jobbigt det var.. det var ju dock bara 78 hål i vardagsrummet :S
fattar inte vad dom hade på väggarna innan...
Efter drygt 40 minuter så fick man plocka fram dammsugaren och dammsuga upp allt jävla slipskit och det var skönt när det var borta...
sedan var det dags för lite frukost och en kaffe och cigg igen innan man åter igen skulle rulla ut täckpapper på golvet för att hindra att det kom färg på golvet...
Men ack så dumt det blev, klart det kom lite färg på golvet ändå för ja täckte inte hela men men sånt man får leva med..
Grundmålade fondväggen som var bajsbrun och trodde ja aldrig skulle bli klar..
Men efter varje vägg ja målat så var ja tvungen att röka..
Så drygt 2 och ½ timme senare så hade ja målat klart en gång väggarna runt, jippi tänkte ja och lät det torka och torktiden var ju inte drygt mer än 1 timme så började ja måla en gång till...
Trodde inte mina ögon men fan vad tapeterna suger färg...  *asg*
så två timmar senare var andra lagret på och det lyste fortfarande igenom..
Jag blev så arg att ja bara ville ta mitt pick och pack och dra från skiten..
men lät det torka och väntade till dagen efter så jag fick lugna nerverna.. *stubinen kort som fan* XD
På morgonen när ja vaknade vid 5 så gick ja upp och drack kaffe och kollade lite på tv och käkade lite frulle..
Halv 7 var klockan när ja satte igång en sista gång med försöket att få väggarna helt vita.....
2 och ½ timme senare var det klart.. väntade mellan 1 timme och 2 så det verkligen fick torka..
YES,  äntligen så var det vitt..
torkade av golvet och ställde dit mina möbler, satte upp mina nya gardiner, ljustakar med m.m.
Och här kommer resultatet av det hela...
Det enda som fattas är en Limegrön ryamatta från Ikea och ett nytt soffbord... men va fan...





Köpte även lite lyktor till min altan och en elgrill samt ett strykjärn XD


Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

Gud va fint det blev:D

2008-06-04 @ 21:56:06
Postat av: Mimus

Va fint d blir Jenzi :D

Puss Puss

2008-06-05 @ 10:25:27
URL: http://mimus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vill du ha din blogg designad?
 

Trackback
RSS 2.0